شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹
1399/09/24 - 13:36

بنزین و خودروسازان مانع توسعه سی.ان.جی می‌شوند

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه در کشور ما به نقش بنزین بیشتر بها داده شده بنابراین آنگونه که باید زیرساخت‌ها و جایگاه‌های سی.ان.جی توسعه پیدا نکردند، گفت: کارخانجات خودروسازی باید نسبت به ساخت خودروهای استاندارد دوگانه‌سوز اقدام کنند تا هرگونه بازدارنگی برای تشویق مردم به استفاده از این سوخت حذف شود.

صنعت آنلاین - حمیدرضا صالحی، درباره لزوم بیشتر شدن سی.ان.جی در سبد سوخت کشور اظهار داشت: مصرف سی.ان.جی علاوه بر کاهش آلایندگی و هزینه سبد سوخت خانوار، نکته اساسی موضوع اقتصاد انرژی و قیمت حامل‌های انرژی است. اما موضوع این است که قیمت بنزین در کشور ما واقعی نیست و اجازه نمی‌دهد سی.ان.جی در جایگاه اصلی خود قرار گیرد، اگر قیمت‌ها به سمت واقعی‌سازی می‌رفت سوخت‌های دیگر مثل سی.ان.جی در جایگاه درستی قرار می‌گیرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه سی.ان.جی داریم این سوخت می‌توانست نقش زیادی در حوزه حمل‌ونقل داشته باشد، امروز گازوئیل یکی از پرمصرف‌ترین سوخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل است، اگر سی.ان.جی جای گازوئیل را بگیرد هم از لحاظ قیمت 25 تا 30 درصد ارزان‌تر است و هم اینکه میزان تولید کربن و انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر می‌شود و می‌توانیم از این بابت مزایای خوبی داشته باشیم. 

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تصریح کرد: نکته‌ای که باید در نظر گرفت، علیرغم اینکه از لحاظ پاک‌تر بودن و زیست‌محیطی می‌توانیم مزایایی را برای سی.ان.جی در سبد سوخت قائل شویم، موضوع قیمت نیز مسئله مهمی است که نباید فراموش کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما به نقش بنزین بیشتر بها داده شده بنابراین آنگونه که باید زیرساخت‌ها و جایگاه‌های سی.ان.جی توسعه پیدا نکردند و فعلا نمی‌توانیم سی.ان.جی را نقش اول سبد سوخت بدانیم.

صالحی گفت: امروز در بسیاری از کشورها در اتوبوس‌های درون‌شهری از  سی.ان.جی استفاده می‌کنند ما نیز اگر برنامه‌ریزی کنیم و در از حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌های شهری از سی.ان.جی استفاده و به سمت کاهش آلایندگی حرکت کنیم، از مصرف گازوئیل و بنزین جلوگیری می‌شود و می‌توانیم این فرآورده‌ها را صادر و درآمد کشور را بالا ببریم.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه حدود 40 میلیون متر مکعب در حوزه سی.ان.جی ظرفیت داریم، همچنان این حوزه باید توسعه پیدا کند، کارخانجات خودروسازی باید نسیت به ساخت خودروهای استاندارد دوگانه‌سوز اقدام کنند تا هرگونه بازدارنگی برای تشویق مردم به استفاده از این سوخت حذف شود.

کد خبر : 1151
برچسب ها
اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
بدون نظر
ثبت نظر
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
 
 
 
آخرین اخبار
ابرخودروی جدید با الهام از یک سگ قدرتمند! (+عکس)
شعبده بازی بودجه ای دولت روحانی
بودجه عمرانی ۱۴۰۰ در کف اعتبارات یک دهه
نیمی از درآمد تهرانی‌ها خرج مسکن می‌شود
صفر تا ۱۰۰ اعطای کارت اعتباری سهام عدالت
شرایط رجیستری غیرحضوری موبایل از فردا
ترخیص خودروهای توقیفی به بن‌بست خورد
هدایای ویژۀ ایرانسل برای «یلدای دیجیتال» اعلام شد
تقدیم لایحه «طرح جامع مدیریت پسماند» به شورای شهر در اوایل دی‌ماه
توجه به دو مؤلفه جوانی و تجربه زمینه ساز شکوفایی اقتصاد خواهد شد
معارفه عضو جدید هیأت‌مدیره همراه اول
ایرانسل لوح زرین رضایتمندی مشتری را دریافت کرد
موفقیت سازمان پسماند در کسب رتبه برتر دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری مدیریت شهری
بورس قرمزپوش ماند
جزئیات فروش متری مسکن در بورس
ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟
بانک آینده چگونه با خلق پول نرخ سود بانکی را نجومی کرد؟
چرا برداشت از صندوق مشروط شد؟
رکوردشکنی ناباورانه کسری بودجه ۱۴۰۰ با رشد ۵برابری
اقدامات بانک مرکزی برای سایت‌های قمار و شرط بندی
روغن موتور مشمول قیمت‌گذاری جدید شد
بانک‌ها یواش یواش قیمت مسکن را بالا بردند!
پورتال یکپارچه مناطق مخابراتی رونمایی شد
گوشی‌های همراه کمتر از ۵ میلیونی بازار کدامند
ماجراجوی جان سخت با موتور 6 سیلندر (+عکس)
ایرانسل تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد
بنزین و خودروسازان مانع توسعه سی.ان.جی می‌شوند
فرار مالیاتی سالانه 150 هزار میلیارد تومان

 

صفحه نخست درباره ما تماس با ما RSS
INFO@SANATONLINE.IR

همه حقوق این سایت متعلق به روزنامه «صنعت آنلاین» است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است